Zęby stałe


Zwróć szczególną uwagę na pokarmy i napoje zawierające cukier i kwasy. Czytaj etykiety na opakowaniach
i wybieraj produkty o niskiej zawartości cukru. Możesz być zaskoczona tym, jak wiele produktów zawiera
dodatek cukru.

Do pokarmów wpływających korzystnie na ogólny stan zdrowia można zaliczyć:

  • mleko, sery, soję i tofu - są to bogate źródła wapnia, podstawowego budulca zębów i kości;
  • płatki śniadaniowe z dodatkiem witamin i minerałów,
  • margarynę i tłuste ryby - pokarmy te są bogate w witaminę D, a ich spożywanie zapewni prawidłowy poziom wapnia w krwi;
  • mięso, ryby, rośliny strączkowe i zielone warzywa - są to bogate źródła żelaza, pierwiastka ważnego dla zachowania właściwego składu krwi; ryby to doskonałe źródło białka, witamin i minerałów o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych - tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, makrela i sardynki, zawierają natomiast ważne dla zdrowia kwasy omega 3;
  • owoce cytrusowe, np. pomarańcze, które są nieocenionym źródłem witaminy C - należy jednak pamiętać,
    że ze względu na 
    wysoką kwasowość należy zachować umiar, podając je dzieciom w formie przekąsek między posiłkami; sok owocowy należy rozcieńczyć z wodą (w proporcji 1 część soku na 10części wody) i podawać wyłącznie do posiłków;
  • mleko, margaryna, masło, zielone warzywa, marchew i morele - zawierają dużo witaminy A, która korzystnie wpływa na skórę i wzrok.